‘S KATZ DEITSCH SCHTICK: Augscht 2010

Der Wunnernaas

Wie ich en glee Meedli waar, fimf Yaahr alt, in mei erscht Yaahr in die Schul (1953), hot mei Schulmeeschter Fraa Elizabeth Snyder, gwisst, ass ich Pennsylvaanisch-Deitsch schwetz.
Sie hot der G. Gilbert Snyder des verzehlt, un er hot mich gfrogt fer singe uff sei Programm. Herr Snyder hot en Deitsch Prograram ghatt yeder Woch uff WEEU (Reading) alle Sunndaag. Der Herr Snyder hot immer gsaat: „Mir sinn graad do deheem,“ weil des Proggram waar gemacht vun sei Essschtubb. Dem Snyder sei bekannt Naame waar „Der Wunnernaas“ un sei ganz Program waar in Pennsylvaanisch-Deitsch. Der Wunnernaas hot deel Musikschticker iwwergsetzt vun Englisch zu Deitsch. Sei Freind henn des aa geduh, un ich all die Schticker gsunge. Der Arthur Graeff hot en Schtick „Es Mudderlied“ gschriwwe zu en grischtlich Lied („Old Rugged Cross“) un ich hab es do unne annegschriwwe:

Wann die Ebbelbeem bliehe
un’s Friehyaahr iss do,
Dann kumt widder
Der Mudder‘s Daag rum.
Um mir bsuche die Mami,
Sie iss immer so froh,
Ihre Kinner sinn
Allfatt willkumm.

So dann geb ‘re
die Bliehblumme heit,
Un waart net zu lang,
Des zu duh!
Kalte Haend heewe net
Die Scheenheit,
Zu’ne Aage sinn
Blind in die Ruh (…).

Annere Schticker wie „Die Glee Mammi“ waar dezu geduh (Tune of Hoagy Carmichael‘s Little Old Lady).
Ich waar yuscht en glee Kind, awwer mei Singes waar zimmlich guud. Ich hab mit der Wunnernaas rum gedraewwelt zu Hershey Park Dutch Days, Kutztown Versammling un annere Bletz wie Kitchener, Canada, wu pennsylvaanisch-deitsche Leit gwuhnt henn. Des waar Gschpass fer mich un meine Eldre fer vier Yaahre, bis ich acht Yaahr alt waar.
Der Wunnernaas iss schpeeder gschtarewe, un sell waar‘s End vun meine „Wunnernaas Daage“. Ich bin aarick froh fer selli Zeit.

Linda R. Preston
Wernersville (PA)

(Sell Schtick waar gelese beim Kutzeschtettel Folk Festival uff die Seminary Stage ass en Contribution zum Pennsylvania German Dialect Writers Presentation.)

Leave a Reply

